Effectief coachen
Coachen is een modern woord voor iets ouds. Als je wilt dat een ander iets (goed) doet, dan moet je er voor zorgen dat hij/zij het ook kán en wil doen. Als een manager te veel zelf doet, dan ‘zorgt’ hij dus niet goed. Het zit ‘m in dat zorgen voor. Het betekent niet per se veel of vaak zorg geven en ook niet zorgen hebben over. Het gaat om de juiste zorg. De kwaliteit hiervan wordt vooral bepaald door de kwaliteit van de communicatie. Hoe je iets brengt, bepaalt of je het gewenste resultaat krijgt. Als dat niet het geval is, dan ligt het in veel gevallen aan onszelf.
Dit is ons uitgangspunt: de kwaliteit van de communicatie tussen manager en medewerker. De nadruk ligt daarbij op hoe je het doet en waarom. Het gaat erom een zodanige interactie tot stand te brengen dat zowel medewerker als manager beter presteren. Het coachingsmes snijdt aan twee kanten! In deze workshop wordt u tot coach gecoacht om als manager tot betere prestaties te komen.
Overzicht van de behandelde onderwerpen:
- het ABC van productiviteit: de drie stuurpunten
- loyaliteit: bereiken en behouden
- coachen om prestaties te verbeteren
- managers en doeners
- drie hoofdrollen, hoe ze samen het speerpunt richting doel vormen
- vraag-scenario versus zeg-scenario
- hoe overleeft u als manager? een test
- de essenties van het coachen: hoe en welke vragen stel ik, hoe luister ik goed?
- de basis leggen voor het gesprek
- diverse coachingsgesprekken
- feedback geven aan mensen
- assertief communiceren, omgaan met kritiek
- functioneringsgesprek als coachingsgesprek
Er is geen vooropleiding nodig, maar de Effectieve Communicatieworkshop is een pré.
Vraag informatie aan
Wilt u meer weten over deze training? Klik op onderstaande button en wij nemen contact met u op!