De menselijke factor


Een workshop over begrijpen en begrepen worden.
Hoe kunt u met mensen samenwerken als u ze niet begrijpt?
Hoe houdt u klanten en medewerkers tevreden en betrokken?
Wordt uw boodschap soms verkeerd geïnterpreteerd?
Wilt u meer grip op het voorspellen van gedrag van anderen?

Emoties van de toonschaal

Emoties, we zien ze dagelijks om ons heen. Mensen die enthousiast zijn, of boos. Ingehouden wrok, verdriet en angst, om er maar een paar te noemen. Hoe meer u hierover begrijpt, hoe beter u deze emoties kunt sturen, bij uzelf, maar ook bij uw personeel en zelfs bij uw klanten. Dit hangt nauw samen met communicatie.

Welke manier van communiceren past het beste bij een bepaalde emotie? In deze workshop wordt het correct gebruik van communicatie geoefend. Efficiënt communiceren kan u veel tijd besparen. De menselijke factor speelt een grote rol bij een prettige samenwerking. In een goede sfeer worden betere resultaten geboekt. In de workshop krijgt u kennis die u direct kunt toepassen.


Globale inhoud

  • Communicatie en de basis van wederzijds begrip;
  • Emoties en vertrouwen;
  • Problemen sneller zien en aanpakken;
  • Communicatiestoornissen herkennen en behandelen;
  • De meest effectieve wijze van conflicthantering;
  • Tijdbesparing door communicatie.

Cursusduur

4 dagen (1 vaste dag per week in groepsverband).

Eindresultaat

Aan het eind van de workshop wordt samen met u gekeken wat voor u en uw bedrijf het beste vervolgtraject zal zijn.

     

Vervolg

Aan het eind van de workshop wordt samen met u gekeken wat voor u en uw bedrijf het beste vervolgtraject zal zijn.

Referentie cursist

“Deze training leerde mij situaties te confronteren, zowel zakelijk als privé, om zodoende controle te houden over situaties. Het gevoel van overbelasting verdwijnt en maakt plaats voor ‘meer energie’.”


Vraag informatie aan


Wilt u meer weten over deze training? Klik op onderstaande button en wij nemen contact met u op!