Joint marketing voor Frutesse Fruitstroop

Joint marketing voor Frutesse Fruitstroop


This post is also available in: Nederlands

Voor Frutesse Fruitstroop hebben we een leuke joint marketing actie opgezet met Brood van SOMA. Appelstroop en roggebrood zijn versterkende producten voor elkaar. Daarbij zijn beide producten ook nog eens typisch Nederlands. Ons idee was om foodbloggers te benaderen en te enthousiasmeren voor onze producten. Omdat we weten dat foodbloggers veel producten aangeboden krijgen, wilde we daar een verrassende twist aan geven.

Het idee: Wat Nederland nog niet weet!

Omdat de producten appelstroop en haverkorn geen grote bekendheid genieten, dachten we dat het wel eens tijd werd om de foodinspirators daar wat over uit de doeken te doen. Vanuit het motto ‘Wij gaan je iets uit de doeken doen wat de rest van Nederland (nog) niet weet’ hebben we een foodiepakket samengesteld met onze producten, verpakt in een rood geblokte theedoek. Daarbij hebben we een leaflet gevoegd met van ieder product 5 tips en weetjes die de meeste mensen niet weten over appelstroop en haverkorn. Dit zijn waardevolle weetjes voor foodbloggers om te delen met hun eigen publiek.

We hebben iets meer dan 100 foodbloggers benadert van het e-mailadres ‘watnederlandnognietweet.nl’. Met de vraag of zij een food verrassing willen ontvangen met twee typisch Nederlandse producten. Daar hebben zo’n 90 foodbloggers positief op gereageerd! Dat betekent dat we 90 foodpakketjes hebben samengesteld en per post hebben verstuurd. Binnen twee dagen stroomde de eerste positieve reacties van foodbloggers binnen.

Ons eerste succes is geboekt. We hebben foodbloggers nieuwsgierig en geïnteresseerd gemaakt. Nu dagen wij ze uit om iets creatiefs en inspirerends te doen met onze producten. Zodat zij Nederland weer kunnen verrassen met typisch Nederlandse producten.

Wordt vervolgd!