Voorjaarscampagne van Blundstone

Voorjaarscampagne van Blundstone


Blundstone is een schoenenmerk die zijn roots in Tasmanië, Australië heeft liggen (opgericht in 1870). Blundstone heeft een gevarieerd assortiment van dames-, heren en kinderschoenen. Creatie Maakt Alles heeft in 2018 het marketingplan voor Blundstone Benelux mede tot stand gebracht en daar vervolgens de volledige uitvoering van gedaan. Eén van de onderdelen van dit marketingplan was de voorjaarscampagne.

Met de voorjaarscampagne hebben we Blundstone Reporters gezocht. Mensen die graag foto’s maken, van mode houden en wel eens een (fashion) blogger zouden willen zijn. Zij kregen nu de kans om zichzelf te bewijzen.
In de wervingscampagne hebben meer dan 40 mensen ons hun motivatie, foto of video gestuurd. We hebben 10 mensen geselecteerd om een Blundstone-verslaggever te worden. Ze hadden de opdracht om binnen 6 tot 10 weken 12 foto’s / films / blogs te maken, met hun gekregen Blundstones. Zij namen ons mee in hun leven met Blundstone en vertelde over de manier waarop zij de schoenen dragen, wanneer ze ze dragen en hoe ze zitten.

Met deze campagne verzamelden we ongeveer 150 foto’s / films. Wat ons dagelijkse input opleverde voor leuke postupdates op sociale media. Met al dit beeldmateriaal hebben we ongeveer een bereik van 125.000 mensen gerealiseerd.

Ingezette kanalen 
Facebookadvertenties voor het werven van reporters
Landingspagina voor de aanmeldprocedure
Social media kanalen voor verspreiding van posts

Nieuwsgierig? Bekijk de Facebookpagina van Blundstone

Client:

Blundstone

Website:

www.blundstone.nl

This post is also available in: Nederlands